Myślę, że dzisiaj nie trzeba już nikogo przekonywać o tym, że w mediach społecznościowych drzemie ogromny potencjał reklamowy. Dzięki nim masz możliwość błyskawicznie docierać z przekazem do setek odbiorców w dowolnie wybranym miejscu na Ziemi. Więcej na ten temat znajdziesz w naszym poprzednim artykule Dlaczego warto promować firmę w mediach społecznościowych? Warto poznać narzędzia, które usprawnią działania promocyjne w social media. Liczba wspomnianych narzędzi, podobnie jak liczba samych portali społecznościowych, stale rośnie, dlatego nie sposób zaprezentować wszystkich rozwiązań z których możesz skorzystać, to krótkie zestawienie zawiera propozycje rozwiązań z głównych obszarów. Dlatego jeśli nawet proponowane przeze mnie narzędzie nie przypadnie Ci do gustu, bez problemu będziesz w stanie znaleźć alternatywę. Jedno jest pewne, dzięki nim Twoja praca stanie się bardziej przyjemna i efektywna.

 

Sotrender – narzędzie niezbędne w pracy z social media. Umożliwia kompleksową analizę działań na Facebooku, Instagramie, Twitterze i YouTube. Dostarczy Ci niemal wszystkich informacji na temat użytkowników oraz ich aktywności. Co więcej Sotrender zaserwuje Ci wiele z tych statystyk w odniesieniu do konkurencji. Dzięki niemu zbierzesz wszystkie istotne informacje na temat aktywności w mediach społecznościowych w jednym miejscu, co pozwoli Ci spojrzeć na problematykę z szerszej perspektywy i ułatwi optymalizację strategii, by stała się jeszcze bardziej efektywna. To jedno z najpopularniejszych i cieszących się najlepszą renomą narzędzi, do analizowania danych z mediów społecznościowych, dostępnych w sieci.

 

Sotrender kompleksowe narzędzie do analizowanie aktywności w sieci oraz mediach społecznościowych

(www.sotrender.com)

 

Buzzsumo – to platforma, która umożliwi Ci monitorowanie popularnych treści w Internecie, dzięki niej dowiesz się czym żyje sieć. Ta funkcjonalność jest pomocna w planowaniu contentu. Warto podejmować gorące tematy, bo przecież nie od dziś wiadomo, że aktywność użytkowników w mediach społecznościowych, jest istotnym elementem sukcesu promocyjnego w social media. Jeśli zaprzyjaźnisz się z Buzzsumo dowiesz się jakie treści warto tworzyć i promować w sieci. Poza określeniem popularnego tematu, głębsza analiza pozwoli Ci zrozumieć charakterystykę najpopularniejszych trendów. Do dyspozycji masz kilka użytecznych statystyk, dzięki którym poznasz reakcje odbiorców na publikowane przez Ciebie materiały. Buzzsumo, pozwoli Ci również na analizę konkurencji, dowiesz się dzięki jakim publikacjom zdobywają popularność, w których serwisach opublikowanie materiału przyniosło największe efekty i jacy odbiorcy udostępniali je.

 

Buzzsumo narzędzie ułatwiające monitorowanie popularnych treści w sieci i social media

(www.buzzsumo.com)

 

Facebook Audience Insight – mimo że popularność Instagram’a, YouTube’a czy Twitter’a stale rośnie niekwestionowanym numerem jeden nadal pozostaje Facebook, dlatego nie sposób nie wspomnieć o narzędziu, które ułatwi Ci zrozumienie użytkowników tego serwisu społecznościowego. Szereg informacji na temat danych demograficznych, aktywności i częstotliwości korzystania z serwisu oraz ich zainteresowań (polubienia, komentarze, udostępnienia) pozwoli Ci na precyzyjną segmentację potencjalnych klientów. Rozumiejąc zachowania odbiorców łatwiej będzie Ci dopasować przekaz do ich oczekiwań, to z kolei pomoże Ci osiągnąć zamierzone cele.

 

Audience Facebook Insights narzędzie które pomoże Ci zrozumieć zachowania użytkowników Facebook'a

 

Buffer – użytkownicy każdego z portalu społecznościowego różnią się pod kontem preferencji dotyczących konsumowania treści, Ty z kolei budując wizerunek swojej firmy w social media powinieneś zadbać o spójność przekazu. Co więcej jak już pisaliśmy w poprzednich artykułach istotne jest publikowanie materiałów w porach, kiedy mają największe szanse na dotarcie do odbiorców, a przecież nie przerwiesz negocjacji biznesowych by opublikować post w social media. Remedium na te bolączki jest właśnie Buffer, dzięki niemu możesz dokładnie zaplanować publikacje przygotowanych materiałów. Najlepszym przykładem jest kampania reklamowa tworzona pod kontem serwisów społecznościowych. Wyobraź sobie, że poza naturalnym rytmem funkcjonowania Twoich kont w serwisach społecznościowych, zależy Ci na zbudowaniu intrygującą kampanii reklamowej dotyczącej premiery nowego produktu. Publikowanie treści to temat delikatny, nie możesz zasypać swojego profilu szeregiem wpisów, zdjęć czy filmów, bo zrazisz swoich odbiorców spamem. Z kolei nikt nie tworzy kampanii na raty, ważne jest by nastroić się odpowiednio i skoncentrować co pomaga zbudować spójny przekaz. W Buffer możesz stworzoną jednego dnia kampanię dodać do listy i precyzyjnie zaplanować publikację kolejnych postów, tak by nie zarzucić nadmiarem treści odbiorców a regularne przedpremierowe uchylanie rąbka tajemnicy wzbudziło ciekawość wśród odbiorców.

 

Dzięki Buffer, ułożysz precyzyjny plan publikacji postów w mediach społecznościowych

(www.buffer.com)

 

Brand24 – służy do szczegółowej analizy treści w sieci w tym mediów społecznościowych. Brand24 umożliwi Ci poznanie szczerych opinii klientów, dowiesz się, dlaczego kochają Twoje produkty czy usługi lub co przyczyniło się do zrażenia ich do Twojej marki. Monitorując na bieżąco aktywność związaną z Twoją działalnością, możesz szybko reagować na opinię. W sytuacji, gdy ktoś wyraża swoje niezadowolenie możesz przekuć negatywną opinię w pozytywną, oraz zyskać lojalnego klienta. Przecież każdy w erze automatyzacji doceni indywidualne podejście. Dzięki Brand24 w łatwy sposób zidentyfikujesz witryny z którymi warto podjąć współpracę w zakresie kampanii reklamowych, bo przecież najlepiej reklamować się na stronach na których mnożą się pozytywne opinie na temat Twojej firmy. 

 

(www.brand24.pl)

 

Jeśli podejmiesz decyzję, o wprowadzeniu firmy w świat social media, pamiętaj że istnieje wiele narzędzi które ułatwi Ci pracę z mediami społecznościowymi, dzięki nim realizacja zadań stanie się przyjemna i efektywna. Mam nadzieję, że za sprawą tych wskazówek łatwiej będzie Ci się odnaleźć w gąszczu serwisów społecznościowych. Pamiętaj, że prezentowane tu rozwiązania nie są jedynymi dostępnymi, dlatego jeśli któreś z nich nie przypadnie Ci do gustu zachęcam Cię do samodzielnych poszukiwań alternatywnych rozwiązań.

 

5 praktycznych narzędzi, które ułatwią Ci pracę z mediami społecznościowymi.

29 grudnia 2018
Narzędzia ułatwiające pracę z mediami społecznościowymi

• Polityka prywatności •

analityka internetowa optymalizacja konwersja

Copyright © 2018 sup4u.pl • Wszystkie prawa zastrzeżone •

.

.

Agencja Interaktywna analityka internetowa która pozwoli Ci wypozycjonować Twoją stronę internetową

Agencja interaktywna

.

.