Na początek w kilku słowach o tym, czym właściwie landing page jest. Strona lądowania, bo taką terminologią również określa się proste strony docelowe, są tworzone po to, by realizować jeden ściśle określony cel. Użytkownik trafia na landing page między innymi na skutek kliknięcia w link sponsorowany czy baner reklamowy. Strona powinna stanowić rozszerzenie reklamy, dzięki której Internauta się na niej znalazł. By ułatwić Ci zrozumienie posłużę się konkretnym przykładem. Załóżmy, że zależy Ci na pozyskaniu lojalnych odbiorców, tworzonego przez Ciebie serwisu internetowego. Dlatego możesz zadbać o kampanię reklamową, na przykład reklamę w Google Ads, która będzie skierowana do osób, których zainteresowania są zbieżne z tematyką Twojego serwisu internetowego. Osobę, która zostanie skierowany na Twój landing page za sprawą reklamy, powinieneś przekonać, że projektowany przez Ciebie serwis internetowy jest tym czego użytkownik szuka i powinien zarejestrować się w Twojej bazie, by uzyskać dostęp do serwisu przez pierwszy miesiąc za darmo.

 

Już wiesz czym landing page jest i do czego możesz go wykorzystać.

Teraz pora na poznanie kilku kluczowych cech dobrej strony docelowej.

 

Zacznijmy od podstawowej zasady w marketingu. Przekaz należy dopasować do odbiorcy! Musisz wiedzieć do kogo chcesz dotrzeć za pomocą swojej strony. Im więcej pracy włożysz w stworzenie dokładnego profilu odbiorcy, tym większe szanse masz na sukces. Przekaz, który jest przygotowywany dla każdego w efekcie nie trafia do nikogo, bo jest bez wyrazu.

 

Jak już we wstępie zaznaczyłem podstawową funkcją, dla której projektowany jest landing page to realizacja konkretnego celu. Dlatego jeśli ktoś trafi na Twoją stronę, nie może mieć wątpliwości, co mu ona oferuje. Dobrym rozwiązaniem będzie wykorzystanie chwytliwego nagłówka, który to jasno zakomunikuje.

 

Kolejną złotą zasadą projektowania strony docelowej jest posługiwanie się językiem korzyści. Stwórz listę kluczowych zalet w formie krótkich haseł, dzięki której, osoba która trafi na Twoją stronę zyska pewność, że warto skorzystać z możliwości jakie oferujesz. W przeciwnym wypadku, tworząc obszerne opisy, zrazisz użytkownika i szybko opuścić stworzoną przez Ciebie stronę. Wyłuskaj argument, które pozwolą Ci się wyróżnić na tle pozostałych.

 

Tworzenie stron internetowych landing page praktyczny przykład BGŻ

(www.bgzbnpparibas.pl)

 

Może jestem monotematyczny, ale raz jeszcze przypomnę Ci o podstawowej zasadzie tworzenia strony docelowej. Jej zadaniem jest realizacja JEDNEGO celu! dlatego równie ważne jest by nie rozpraszać użytkownika zbędnymi treściami nie związanymi z tematem. Jeśli promujesz projektowany przez siebie portal internetowy to wystrzegaj się jak ognia odbiegania od tego tematu. Nawet jeśli trafisz na żyłę złota i chciałbyś się tym podzielić ze światem, nie rób tego! Przynajmniej za sprawą tej samej strony docelowej. Ścisła koncentracja na jednym temacie zwiększa Twoją szansę na konwersję.

Zadbaj o właściwą oprawę graficzną, tak by strona była atrakcyjna wizualnie. Oczywiście należy we wszystkim zachować umiar, ale jeśli jest to zasadne warto uzupełnić treść o dodatkowe grafiki czy zdjęcia. Świetne się to sprawdza w przypadku promowania produktu. Jeszcze lepszym rozwiązaniem jest zamieszczenie treści w formie krótkiego filmu. Liczne badania udowodniły, że wykorzystanie materiałów promocyjnych w formie wideo zwiększa skuteczność konwersji o 80%. Materiały wideo pozwalają na przekazywanie większej ilości treści w krótkim czasie. Dodatkowo Internauci chętniej sięgają po tego typu prezentację, gdyż jest ona wygodniejsza w odbiorze a Ty dzięki absorbowaniu większej ilości zmysłów, silniej przywiązujesz uwagę odbiorcy i tym samym zmniejszasz ryzyko, że coś dociągnie jego uwagę od Twojej prezentacji. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat wideo marketingu, zapraszam Ci się do osobnej sekcji na naszym blogu. Link znajdziesz tutaj.

 

Tworzenie witryn internetowych - landing page prezentowane na przykładzie Skoda

(www.skoda-auto.pl)

 

Jeśli masz taką możliwość możesz na swojej stronie docelowej umieścić opinie użytkowników, którzy skorzystali już z Twojego rozwiązania. Jest to dodatkowy element, który pomaga zbudować zaufanie i przesądzić o podjęciu decyzji. W zależności do kogo kierowana jest Twoja oferta rekomendację mogą mieć różną formę. Możesz wykorzystać komentarze zadowolonych klientów lub umieścić loga firm które Ci zaufały lub Cię rekomendują.

 

Projektowanie witryn internetowych - landing page przykład sekcji polecenie

(www.twojopiekun.pl)

 

Nieodłącznym elementem dobrego landing page’u jest wezwanie do działania. Na Twojej stronie nie może go zabraknąć. Odpowiednio wyeksponuj przycisk, który będzie nakłaniał użytkownika do wykonania konkretnego zadania. Może to być wysłanie wiadomości za pomocą formularza kontaktowego, wykonanie połączenia czy zapisanie się do Twojego newsletter’a . Pamiętaj, mimo że cel Twojej strony jest oczywisty, za sprawą call to action zwiększasz swoje szanse na konwersje.

 

Projektowanie stron internetowych - landing page przykład plush jak zachędzić klienta do wejścia w interakcję

(www.plushbezlimitu.pl)

 

Dzięki dobrze zaprojektowanej stronie docelowej możesz skutecznie zrealizować założony cel. Dowodem na to mogą być marki, które korzystają z tej formy promocji, wróć do początku artykułu i prześledź raz jeszcze jakiego formatu są to firmy.  

 

6 praktycznych wskazówek, dzięki którym zrealizujesz swój cel za sprawą strony docelowej

22 października 2018
Projektowanie witryny internetowej praktyczne porady Tworzenia strony docelowej

• Polityka prywatności •

analityka internetowa optymalizacja konwersja

Copyright © 2018 sup4u.pl • Wszystkie prawa zastrzeżone •

.

.

Agencja Interaktywna analityka internetowa która pozwoli Ci wypozycjonować Twoją stronę internetową

Agencja interaktywna

.

.