Na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat spora cześć naszego życia przeniosła się do świata wirtualnego, zmienił się sposób w jaki się uczymy, w jaki spędzamy wolny czas, czy dokonujemy transakcji. W większości przypadków chętnie korzystamy z tych rozwiązań, bo są szybsze, tańsze i dają większe możliwości.

 

A jak sprawy się mają, jeśli chodzi o reklamę w Internecie?

 

Dzieł ten jest poświęcony reklamie AdWords, dlatego w tym miejscu spojrzymy na zagadnienie przez pryzmat systemu reklamy w wyszukiwarkach, który został opracowany przez giganta z Mountain View, firmie Google.

 

Przede wszystkim należy zacząć od tego, że z najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej korzysta przeszło 97 % użytkowników sieci. To spory procent wszystkich internautów, a będzie ich stale przybywać. Wiele instytucji i firm prywatnych stara się zapewnić ludziom na całym świecie dostęp do skatalogowanych zasobów informacji, dodatkowo każde kolejne pokolenie coraz chętniej korzysta z rozwiązań cyfrowych. Jasne jest więc, że ilość użytkowników Internetu będzie rosła, a wraz z nią świadomość użytkowników, którzy chętnie wybierają produkty firmy Google.

 

Największą zaletą kampanii reklamowych AdWords, jest ich kierowanie do osób zainteresowanych tematyką. Dotychczasowe formy reklamy nie dawały nam możliwości kontrolowania komu reklamy są prezentowane. Każdy z nas, przynajmniej raz zaklął w myślach, kiedy podczas pełnego napięcia seansu filmowego, przerywano rozrywkę blokiem reklamowym. Po raz kolejny oglądaliśmy reklamy, które mimo prowadzących skrupulatne wyliczeń specjalistów, nie były dopasane do potrzeb wielu odbiorców. W przypadku kampanii reklamowych Google jest inaczej. Link sponsorowany może się wyświetlić tylko w przypadku, kiedy użytkownik wpisze frazę z nim związaną i znajduje się w lokalizacji która umożliwi reklamodawcy uzyskania korzyści.

 

kampanie reklamowe adwords

 

W przypadku dopasowywania reklam w wyszukiwarkach, dostosowywanie przekazu do odbiorców umożliwia niemal chirurgiczną precyzję, określenie grupy docelowej. Jesteśmy w stanie określić zainteresowanie naszych potencjalnych odbiorców, region jaki zamieszkują, język jakim się posługują czy nawet to z jakiego urządzenia do przeglądania wyszukiwarki korzystają. Załóżmy, że prowadzimy restaurację i na dzisiejszy dzień przygotowaliśmy specjalne menu obfitujące w owoce morza. Dobrym rozwiązaniem było by stworzenie kampanii reklamowej informującej o wyjątkowych daniach, skierowanej do osób, które znajdują się w promieniu dziesięciu kilometrów od naszej restauracji.

 

reklama google adwords to sposób na szybkie wypromowanie Twojej działalności

 

Kolejnym plusem to zdecydowanie niższe koszty kampanii w porównaniu do reklam w telewizji, radio czy prasie. Dlatego że reklamodawca nie płaci za wszystkich szacowanych odbiorców, tak ja to działa w przypadku tradycyjnych mediów. Kwoty za 30 sekundowy spot, podczas rozgrywek pucharu świata w piłce nożnej graniczyły z absurdem. W przypadku kampanii linków sponsorowanych płacimy jedynie za efekty. Dlatego na przykład, jeśli zależy Ci na wypromowaniu własnej firmy w określonym regionie, możesz wybrać sposób rozliczenia za kliknięcia. Mimo iż Twoja reklama będzie się wielokrotnie wyświetlała internautom, płacić będziesz jedynie, jeśli zainteresuje ona kogoś na tyle, że kliknie w reklamę i przejdzie na stronę internetową. Nie jest to oczywiście jedyny sposób rozliczania, jest ich znaczeni więcej.  Można zdefiniować opłatę za konkretne działania internautów na stronie internetowej, takie jak na przykład pobranie pliku, wysłanie zapytania ofertowego poprzez formularz kontaktowy, czy wykonanie połączenia ze smartphone’a

 

Następną zaletą jest pełna kontrola nad kosztami. Podczas prowadzenia kampanii w linkach sponsorowanych obserwując efekty możesz dostosowywać koszty do swoich potrzeb. Zwiększając lub obniżając budżety dzienne czy stawki za konwersje. Podobna elastyczność dotyczy zarządzania samymi reklamami w wyszukiwarkach. Możesz decydować, kiedy kampania AdWords ma się rozpocząć, zakończyć, czy kiedy powinna zostać wstrzymana. Na przykład w sytuacji, kiedy Twoja firma jest zamknięta, bo wyjeżdżasz na urlop, możesz spokojnie wstrzymać kampanię na ten czas, a gdy już wrócisz i rozpakujesz walizki, możesz na nowo z powodzeniem zacząć się reklamować z niezmienioną intensywnością.

 

reklama na stronie internetowej to nowa tańsza forma promocji Twojej działalności

 

Podobna swoboda dotyczy również edycji samych reklam. Możesz dowolnie zmieniać reklamy, czy tworzyć kilka wersji tej samej reklamy testując je, by wybrać te najskuteczniejsze. Same reklamy mogą również przybierać różne formy od reklam tekstowych, przez reklamy produktowe zawierające zdjęcie produktu po krótkie filmy promocyjne.

 

Reklama linków sponsorowanych AdWords, różni się to od procesu pozycjonowania witryny internetowej. Samo wypracowanie topowych pozycji na pierwszych stronach w wyszukiwarce to proces długotrwały i żmudny, a co za tym idzie wiąże się ze znacznymi kosztami. Dlatego jeśli Twoja witryna internetowa funkcjonuje od niedawna i nie chcesz czekać kilku miesięcy na efekty, świetnym rozwiązaniem będzie reklama AdWords. Nie dotyczy to tylko nowych firm. Po podobne rozwiązania sięgają na przykład osoby, którym zależy na szybkim wyprzedaniu końcówki kolekcji, dlatego w przeciągu kilku godzin możliwe jest stworzenie skutecznej kampanii, która zagości na szczycie pierwszych stron wyników wyszukiwania w Google. 

 

Reklama w Internecie to przyszłość a dane statystyczne jasno to potwierdzając. Środki przeznaczone na marketing stale rosną, ale dokładana analiza wskazuje na przepływ tych środków z tradycyjnych form do Internetu. Analizując dynamikę wydatków na reklamę w poszczególnych mediach przedstawia się następująco. Internet +10,9 % , Telewizja -0,9%, Radio -1,0%, Outdoor -1,4%, Dzienniki – 12,5%, Magazyny -11,9%. (Dane za rok 2017)

 

profesjonalne kampanie adwords to klucz do sukcesu młodych przedsiebiorców

 

Wszystkie powyższe argumenty przemawiają na korzyść systemu reklamy w wyszukiwarkach AdWords. Podobnie jak wiele innych rozwiązań reklama ta jest szybsza, tańsza i w porównaniu z tradycyjna formą oferuję nam pełną kontrolę nad publikowanymi przez nas reklamami oraz kosztami jakie ponosimy za prowadzenie kampanii. I co najważniejsze w przypadku reklamy linków sponsorowanych płacimy tylko za efekty. Przy okazji kolejnych artykułów będziemy szczegółowo rozkładać reklamę AdWords na czynniki pierwsze, dlatego też zachęcam do śledzenia naszych publikacji.

 

Dlaczego reklamy AdWords są tak skuteczne?

14 sierpnia 2018
Kampania reklamowa w adwords pozwoli Ci na dotarcie do potencjalnych odbiorców w internecie

• Polityka prywatności •

analityka internetowa optymalizacja konwersja

Copyright © 2018 sup4u.pl • Wszystkie prawa zastrzeżone •

.

.

Agencja Interaktywna analityka internetowa która pozwoli Ci wypozycjonować Twoją stronę internetową

Agencja interaktywna

.

.