W okresie, kiedy Facebook zdobywał rynek, miał tyle samo entuzjastów co sceptyków. Zdania były podzielone, ponieważ jedni upatrywali w nim ogromy potencjał, inni natomiast twierdzili, że jest to jedynie „zabawka” dla dzieciaków, której okres przydatności szybko się skończy i odejdzie w zapomnienie, podobnie jak pozostałe relikty minionych dekad. Dzisiaj wiemy, że sceptycy się mylili a social media stały się integralną części społeczeństwa. Wiele osób stara się powtórzyć wielki sukces Marka Zuckerberg’a, na skutek czego kolejne portale społecznościowe „rosną” jak grzyby po deszczu. Natomiast istniejące serwisy, stale się rozwijają i zyskują nowych zwolenników, detronizując tradycyjne media.

Dlaczego my jako klienci chętnie korzystamy mediów społecznościowych?

marketing w social media jest jedną z najskuteczniejszych form promocji w Internecie

W sytuacji, w której znajdziemy konkurencyjne oferty kilku firm, zazwyczaj zaczynamy od zaglądania za kulisy działalności potencjalnego dostawcy produktów czy usług, przeglądając profile w serwisach społecznościowych. Krótka wizyta na funpage’u ułatwia podjęcie decyzji. Chętniej wybieramy przedsiębiorstwa działające transparentnie, firmy takie zazwyczaj opracowują strukturę profilu, tak by dostarczyć wszelkich informacji potencjalnemu klientowi i udzielić odpowiedzi na pytania nim zostaną postawione. Skarbnicą wiedzy są również publikowane przez dotychczasowych klientów komentarze, w tym miejscu hasła marketingowe są weryfikowane.  Liczne badania pokazują też, że coraz więcej osób korzysta z kontaktu za sprawą portali społecznościowych, gdyż tego typy forma jest mniej formalna i szybsza, nie musimy uzupełniać licznych okienek formularza kontaktowego. Często krótkie pytanie, bez zbędnych oficjalnych zwrotów, potrafi rozwiać wszelkie wątpliwości czy załatwić sprawę. 

W naszej opinii, social media są potężnym narzędziem w rękach świadomych przedsiębiorców, które umożliwia skuteczne rozreklamowanie działalności. Podstawową zaleta tej formy promocji jest uniwersalność, istnieje wiele serwisów oferujących różne funkcjonalności. Możesz publikować wartościowe treści w formie artykułów, które pozwolą Ci zbudować wizerunek eksperta w konkretnej dziedzinie. Jeśli Twoja działalność opiera się na pracy twórczej i zależy Ci by pokazać swoim potencjalnych klientom, dotychczasowe realizacje, dobrym rozwiązaniem będzie wybór serwisów, które umożliwiają publikowania materiałów w formie zdjęć czy filmów. Prezentację wideo możesz również wykorzystywać do prowadzenia wywiadów czy szkoleń, ale nie musisz się ograniczać jedynie do organizowania wydarzeń w świecie wirtualnym. Możesz stworzyć zapowiedz konkretnego eventu w serwisie społecznościowym a następnie zorganizować spotkanie z odbiorcami zainteresowanymi Twoją działalnością i poznać ich osobiście.

kampanie facebook dla firm to doskonała szansa na skuteczną promocję w mediach społecznościowych

Kolejną ogromną zaletą korzystania z serwisów społecznościowych jest ich globalny zasięg, który umożliwia Ci dotarcie do odbiorców na całej kuli ziemskiej. Internet sprawił, że teraz cały świat jest w Twoim zasięgu. Do niedawna wiele osób musiało rezygnować ze swojej pasji, między innymi przez ograniczone grono odbiorców. Kiedyś, gdyby ktoś oświadczył, że zamierza rzucić pracę na rzecz projektowania mebli dla zwierząt pewnie przestał by być traktowany poważnie. Obecnie tego typu inicjatywy umożliwiają wypełnienie niszy rynkowej i rozwój niezależnych przedsiębiorców, którzy zarabiają, najczęściej niemałe pieniądze, robiąc to co kochają. Osoby te docierają do swoich klientów zazwyczaj za sprawą portali społecznościowych, a właściwie za sprawą stale rozwijanych algorytmów, które umożliwiają osobom czy firmom o podobnych zainteresowaniach spotkać się w sieci. Serwisy społecznościowe dopasowują publikowane treści do preferencji odbiorców z niemal z chirurgiczną precyzją.

Social media nie tylko pomogą Ci dotrzeć do Twojego odbiorcy, ale również ułatwią Ci poznanie osób dla których przygotowujesz treści. Zyskasz całą masę cennych informacji, dzięki którym łatwiej dostosujesz opracowywany przez siebie przekaz. Oczywistym jest, że przekaz kierowany do licealisty będzie różnił się znacząco od tego, który skierujesz do młodej matki czy mężczyzny w średnim wieku. Zrozumiesz jakie działania przynoszą największe korzyści co pozwoli Ci to obrać skuteczny kierunek dalszych działań. 

Skoro już wiesz, gdzie znaleźć swojego potencjalnego odbiorcę i kim on jest, to połowę sukcesu masz już w kieszeni. Zostaje jeszcze ta druga część zadania, zdecydowanie trudniejsza. Opracowanie przekazu, który zbuduję lojalną grupę odbiorców, uczestniczących w promowaniu Twojej firmy. Należy pamiętać, że Internet jest pełen różnego rodzaju treści a ich ilość z dnia na dzień rośnie lawinowo. Dlatego jeśli nie chcesz zginąć w tłumie musisz zadbać o to by się wyróżnić, przykuć uwagę odbiorcy i ją utrzymać. Bądź oryginalny, dzisiaj samo powielanie wzorców podpatrzonych u konkurencji już nie wystarczy. Zadbaj by Twoje publikacje były użyteczne i aktualne, dla osób o których uwagę zabiegasz! Poza samą jakością treści, ważny jest również sposób prezentacji, który składa się na efekt „wow”.

Załóżmy, że masz w swojej ofercie skomplikowany sprzęt elektroniczny, dlatego poza banerami, ulotkami i filmami promującymi Twoje nowe urządzenia, warto zadbać o zautomatyzowany element wsparcia technicznego, który klienci na pewno docenią. Świetnie w tej roli sprawdzają się wideo prezentacje pokazujące pełną funkcjonalność urządzenia wraz instrukcją konfiguracji. Za sprawą tych krótkich materiałów udowodnisz, że doskonale znasz dystrybuowany sprzęt i klienci mogą liczyć na wsparcie po sprzedażowe z Twojej strony. Innym świetnym przykładem tej strategi jest tworzenie wideo poradników w których prezentujesz oferowane przez siebie produkty. Często tego typu strategię obierają firmy sprzedające produkty spożywcze, tworzą poradniki kulinarne w ramach których prezentują sposoby przygotowania oryginalnych potraw z wykorzystaniem produktów dostępnych w ich ofercie.

Za sprawą kampanii reklamowych w mediach społecznościowych możesz organizować wydarzenia, na których zaprezentujesz swoje produktu klientom i poznasz ich opinie, będziesz miał szansę również nawiązać cenne relacje partnerskie z firmami działającymi w tej samej branży. Możesz tworzyć programy lojalnościowe, które zapewnią Ci, że Twoi dotychczasowi klienci, podjęcie kolejnej decyzji zakupowej rozpoczną od zweryfikowania Twojej oferty. Wszystkie te działania pozwalają zbudować silne relacje z odbiorcami. Dzięki nim będziesz miał dostęp do informacji zwrotnej na temat swojej działalności bezpośrednio od odbiorców. Słuchając opinii klientów będziesz wiedział, jak usprawnić swoje usługi czy dopracować produkty tak by zadowolić tych nawet najbardziej wybrednych.

marketing w mediach społecznościowych w tym reklamy na facebooku to sposób na poznanie opinii klientów na temat działalności firmy

To jedynie kilka z atutów korzystania z kampania reklamowych w mediach społecznościowych. Korzyści jest mnóstwo i nie sposób na łamach krótkiego artykułu omówić każdej z nich. Ale zapewniam Cię, że jest to świetny sposób na dotarcie do potencjalnych klientów i zbudowanie z nimi cennych relacji. Jeśli nie wiesz jak się za to zabrać, nie martw się. Jesteśmy tu by Ci pomóc. Jeśli potrzebujesz pomocy napisz do nas, a już wkrótce pojawią się kolejne wpisy zgłębiające zagadnienie marketingu w mediach społecznościowych. 

Dlaczego warto promować firmę w mediach społecznościowych?

28 sierpnia 2018
marketing w mediach społecznościowych receptą na suckes w biznesie

• Polityka prywatności •

analityka internetowa optymalizacja konwersja

Copyright © 2018 sup4u.pl • Wszystkie prawa zastrzeżone •

.

.

Agencja Interaktywna analityka internetowa która pozwoli Ci wypozycjonować Twoją stronę internetową

Agencja interaktywna

.

.