Żyjemy w czasach, w których ciężko wyobrazić sobie funkcjonowanie bez internetu. Odcięcie od globalnej sieci, dla niektórych stanowi koszmar na równi dotkliwy co klęski żywiołowe. To dlatego że internet z dnia na dzień wprowadza coraz więcej udogodnień w naszym życiu. Większość spraw jesteśmy w stanie załatwić za jego pośrednictwem. Dzisiaj proces podejmowania decyzji na dowolny temat, czy to wyboru drogi kształcenia, czy chociażby wyboru prezentu urodzinowego dla najbliższej osoby, rozpoczynamy od otwarcia przeglądarki internetowej. Dlatego jeśli promujesz swoją firmę lub produkt warto zadbać o obecność w internecie. Internet jest narzędziem powszechnym i bardzo popularnym, dlatego samo posiadanie strony internetowej to za mało. Obecnie funkcjonują miliony stron internetowych, których z dnia na dzień przybywa. Jeśli chcesz by Twoi potencjalni klienci mieli szansę Cię odnaleźć, zadbaj o pozycjonowanie strony internetowej.

 

Co to jest pozycjonowanie strony internetowej ?

 

W przypadku natrafienia na problem, udajemy się najczęściej po pomoc do „wujka” Google (ponad 95 % polskich internautów korzysta z przeglądarki Google). Zadaniem wyszukiwarki jest zaproponowanie internaucie stron internetowych, które zawierają informacje najlepiej pasujące do wpisanego zapytania. Odbywa się to za pośrednictwem złożonych algorytmów. Kolejność tych stron internetowych nie jest przypadkowa. Pozycjonowanie to proces, podczas którego, poprzez optymalizację naszej strony internetowej, dopasowujemy ją do wymogów algorytmów wyszukiwarki, tak by była postrzegana jako wartościowa i wyświetlana wysoko na liście wyników. Jest do proces złożony i długotrwały ale opłacalny. Zastanów się tylko przez chwilę.

 

Jak daleko na stronach wyszukiwania, zdarza Ci się „zawędrować” poszukując informacji ?

 

Co ma wpływ na pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania ?

 

Podczas oceny dokonywanej przez algorytmy wyszukiwarki, strona badana jest pod kątem ogromnej liczby czynników. Oto kilka z nich, za pomocą których, możesz wpłynąć na awans w wynikach wyszukiwania.

 

  • Słowa kluczowe

 

Termin ten dotyczy fraz, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę podczas wyszukiwania konkretnych usług czy produktów. Za ich pomocą pomagamy algorytmom wyszukiwarki skojarzyć naszą stronę z zapytaniami internautów. Cały proces doboru słów kluczowych to bardzo złożony temat. Dlatego na pewno niebawem pojawi się osobny artykuł dotyczący tego zagadnienia.

 

  • Wynik wyszukiwania

 

Wynik który zwraca wyszukiwarka, składa się z trzech elementów. Tytuł strony internetowej, adres URL oraz opis strony.

 

Zadbaj by tytuł Twojej strony internetowej był krótki i czytelny. Musi wzbudzić zainteresowanie internatów, by to właśnie na nią zdecydowali się wejść. W tytule strony internetowej zawrzyj słowa kluczowe. Jeśli chodzi o adres URL, również ważne jest był czytelny, im prostszy adres URL tym lepiej. Na adres URL mogą się składać dwa elementy: nazwa Twojej domeny oraz tytuł strony. Odpowiednie dobranie adresu jest istotne dla wyszukiwarek, ponieważ na podstawie treści w nim zawartych klasyfikują stronę internetową. Oceniany jest też często przez użytkowników. Pamiętaj że to właśnie internauta decyduje, którą pozycję z wyników wyszukiwania wybrać. Jeśli adres URL będzie budził wątpliwości, może pominąć taki wynik. Kolejnym istotnym elementem jest opis strony internetowej. Informację zawarte o opisie mogą się okazać kluczowe podczas dokonywania wyboru przez użytkownika. Stanowią krótką prezentację informacji, które może znaleźć na Twojej stronie internetowej. To kolejne miejsce w którym warto użyć słów kluczowych. Jeśli nie przygotujesz opisu swojej strony internetowej, pamiętaj że wyszukiwarka sama dobierze go na podstawie informacji zawartych na stronie.

 

  • Treści na stronie internetowej

 

Ważne jest, by treści publikowane na stronie internetowej były wysokiej jakości i bogate w słowa kluczowe. Stanowią one podstawę, na której wyszukiwarka bazuje podczas procesu klasyfikowania strony internetowej. Należy jednak pamiętać że mimo iż wyszukiwarka korzysta z treści na stronie, to publikowane są dla użytkowników. Największym błędem jest kopiowanie treści z innych stron internetowych. W przypadku gdy wyszukiwarka natrafi na powielone treści z innej strony, automatycznie obniży pozycję takiej witryny w wynikach wyszukiwania.

 

  • Tytuł strony internetowej

 

Bardzo ważnym elementem jest umieszczenie tytułu strony internetowej w nagłówku H1, jest to element kodu HTML. Na podstawie nagłówka H1, wyszukiwarka określa zawartość strony i stanowi jeden z elementów decydujących o dopasowaniu wyników wyszukiwania do zapytań użytkowników. W nagłówku H1 umieść frazę kluczową.

 

  • Tagi nagłówków

 

Umieszczając na stronie internetowej nagłówki w odpowiednich tagach, poinformujesz wyszukiwarkę o kolejnych działach w ramach których, internauci mogą znaleźć informację. W tym miejscu również zadbaj o umieszczenie fraz kluczowych.

 

  • Zdjęcia

 

Podczas umieszczania grafik i zdjęć na stronie, należy uwzględnić ich rozmiar. Na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, ma wpływ szybkość jej ładowania. Dlatego warto zadbać o odpowiedni rozmiar zdjęć, tak by system nie musiał ich dopasowywać do rozmiaru w jakim się wyświetlają. Dodaj do zdjęć opis alternatywny. Wyszukiwarki nie interpretują grafik na stronach internetowych, opis alternatywny stanowi dla nich źródło informacji, czego dotyczy dana grafika. To również kolejne miejsce w którym możesz zawrzeć swoje słowa kluczowe.

 

  • Linkowanie

 

Kolejny ważny temat to linkowanie. Wyszukiwarki na podstawie odesłań klasyfikują Twoją stronę internetową pod kątem atrakcyjności. Im więcej serwisów kieruje internautów do Twojej strony tym lepiej. Warto jednak pamiętać, że wyszukiwarki klasyfikują strony odsyłające, pod kątem wartościowych treści. Podobnie jest w przypadku linków wychodzących. Dlatego z rozwagą dobieraj partnerów podczas budowania strategi marketingowej w sieci. Nie zapomnij w tym wypadku o profilach na portalach społecznościowych. Stanowią świetne źródło linków odsyłających, oraz zwiększają zasięg Twojej strony internetowej. Nie bez znaczenia są też linki wewnętrzne, dzięki którym możesz wpłynąć na czas który użytkownicy spędzą na Twojej stronie internetowej, co również ma znaczenie podczas pozycjonowania. Zachowaj jednak umiar w przypadku linkowania. Pamiętaj że strona przede wszystkim ma być przyjazna dla użytkownika.

 

  • Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych

 

Od 2015 roku wyszukiwarka Google podczas pozycjonowania bierze pod uwagę czy strona internetowa jest dostosowana do urządzeń mobilnych.

 

  • Aktualizowanie treści na stronie internetowej

 

Wpływ na pozycjonowanie strony, ma również częstotliwość publikowanych treści. Jednym z parametrów branych pod uwagę podczas oceny witryny internetowej, jest jej aktualność. Jeśli strona internetowa została opublikowana i od dłuższego czasu nie jest aktualizowana, przez wyszukiwarkę traktowana jest jako witryna zawierająca nieaktualne treściami.

 

Pozycjonowanie strony internetowej to długotrwały i pracochłonny proces. Zaprezentowane w tym artykule elementy, stanowią jedynie część czynności wykonywanych podczas optymalizacji. Pamiętaj jednak że czasem awans o kilka pozycji na liście wyników wyszukiwania, może się przełożyć na znaczny wzrost ruchu na Twojej stronie internetowej. Większy ruch, to większa szansa na zdobycie klientów.

 

Dlaczego warto zadbać o pozycjonowanie stron internetowych ?

04 czerwca 2018
pozycjonowanie stron internetowych to dziedzina która umożliwi Twoim klientom dotarce do Ciebie

• Polityka prywatności •

analityka internetowa optymalizacja konwersja

Copyright © 2018 sup4u.pl • Wszystkie prawa zastrzeżone •

.

.

Agencja Interaktywna analityka internetowa która pozwoli Ci wypozycjonować Twoją stronę internetową

Agencja interaktywna

.

.