Obecnie najcenniejszym zasobem każdego świadomego przedsiębiorstwa są pracownicy. Za sprawą dobrze wykwalifikowanej i zmotywowanej kadry, nawet niewielkie firmy, są w stanie zagrozić pozycji lidera, potężnym korporacjom o ugruntowanej pozycji. Najlepszym przykładem, jest chyba kampania Nokii, w której Finowie zadrwili z nowego konkurenta, który próbował wypromować swoje urządzenia.  Po kilku latach, Steve Jobs i jego ekscentryczny zespół, rzucili na kolana nie tylko Nokię, ale całą konkurencję w branży telefonów komórkowych, tworząc nową jakość - smartphon’y. Dzisiaj większość z nas, nie wyobraża sobie chyba funkcjonowania bez tych małych urządzeń, które pomagają nam w wielu czynnościach.

 

employer branding pomoże Ci zdobyć najlepszych specjalistów w branży

 

W dzisiejszych czasach, obserwujemy zmiany zachodzące na rynku pracy. Wszyscy w koło „trąbią” że rynek pracy, staje się rynkiem pracownika, ale co to w ogóle znaczy? W wielkim skrócie chodzi o to, że panuje deficyt dobrze wykwalifikowanych pracowników. Czasy, kiedy pracownik przepracowywał w jednej firmie dekady, bezpowrotnie minęły. Obecnie, dzięki powszechnemu dostępowi do informacji, ludzie świadomie dobierają pracodawców, wybierając tych, którzy zapewniają najkorzystniejsze warunki pracy. Jeśli prowadzisz firmę, sam zapewne zdążyłeś się już o tym przekonać, że dobry pracownik to prawdziwy skarb.

 

Dlatego coraz powszechniejszy staje się w naszym kraju employer brandig, czyli inaczej mówiąc „budowanie marki pracodawcy”. Jeśli Twoja działalność opiera się o wysoce wykwalifikowanych specjalistów lub masz po prostu niedobory kadrowe w swojej firmie, sugeruję Ci byś się zainteresował tematem. Dzięki tej dziedzinie, stworzysz strategię, która pomoże Ci pozyskać wartościowych pracowników i zatrzymać ich w swojej firmie.

 

employer branding to sposób na zatrzymanie cennych pracówników w firmie

 

Mam też dla Ciebie dobrą wiadomość, nie zawsze wiąże się to z konkurowaniem o pracownika stawkami za wynagrodzenie. Owszem prawdziwi specjaliści cenią swoje usługi i dobrze. Jakość kosztuje, ale równie ważna dla każdego, jest też cała masa innych czynników. Każdy z nas, jeśli tylko miałby taką możliwość, bez zastanowienia zmienił by posadę, nawet jeśli miałby zrezygnować z dodatkowej stówki na koncie, w przypadku oferty, która obejmuję poprawę komfortu pracy. I nie mam tu na myśli wyboru pracodawcy, który oferuje wygodniejsze krzesła czy bardziej ergonomiczne biurka. Employer branding to co zupełnie co innego.

 

Budowanie wizerunku pracodawcy dzielimy na dwie kategorie, mianowicie emplyer branding wewnętrzny i zewnętrzny.

 

Jeśli dopiero zaczynasz budowanie swojego zespołu, musisz przygotować kampanię marketingową, zupełnie, jak gdybyś planował promocję swoich usług. Zastanów się do kogo chcesz dotrzeć i kim są Ci ludzie. Jeśli stworzysz dokładny obraz swojego przyszłego pracownika, to będziesz wiedział, gdzie możesz go „spotkać”, więc pozostaje jedynie się odpowiednio zaprezentować. Nie zrozum mnie źle, nie chodzi mi o ogłoszenie pełne wyświechtanych frazesów, gdzie będziesz ludzi mamił pustymi obietnicami. Życie prędzej czy później, to wszystko zweryfikuje a dzięki różnym portalom internetowym Twój wizerunek pracodawcy może tylko na tym stracić.

 

budowanie marki pracodawcy to droga do zdystansowania konkurencji

 

Dla każdego z nas decyzja o zmianie pracy jest stresująca. Dlatego dobrym rozwiązaniem może być ciepłe powitanie i krótka prezentacja. Stwórz film, w którym opowiesz w kilku słowach o tym co robisz i dlaczego. „Oprowadź” przyszłego kandydata po firmie i pokaż mu przygotowane dla niego biurko. Przedstaw kandydatowi kolegów z którymi będzie pracował. Każdy z pracowników może w kilku słowach powiedzieć, dlaczego warto wybrać właśnie Ciebie. W przypadku tradycyjnego ogłoszenia możemy mieć wątpliwości, bo przecież „kartka wszystko przyjmie” ale nie ma chyba lepszego sposobu by pokazać świetną atmosferę, niż zaprezentować ją na filmie promującym Twoją firmę. Dzięki przekazowi niewerbalnemu podzielisz się z odbiorcą emocjami, którym każdy z nas ufa bardziej.

 

To naturalne, że po otrzymaniu zaproszenia na rozmowę w sprawie pracy, staramy się dowiedzieć o potencjalnych pracodawcy jak najwięcej. Obejrzyj film poniżej i sprawdź czy w nieco ponad 80 sekund jesteś się w stanie wyzbyć lęku przed uwikłaniem w korporacyjną, skostniałą strukturę, gdybyś dostał zaproszenie na spotkanie rekrutacyjne w Brand24.

 

 

W przypadku emplyer brandingu wewnętrznego klucz jest ten sam, ale metodologii inna. Najlepszym źródłem informacji są sami pracownicy. Zadbaj więc o stworzenie narzędzi, które pozwolą Ci poznać ich opinię, najlepiej umożliwiając im zachowanie anonimowości. Chodzi o szczerość, na którą pracownik nie koniecznie potrafi się zdobyć podczas grupowego zebrania czy indywidualnego spotkania z przełożonym. Może krępować się przed kolegami z pracy czy obawić reakcji kierownika. Czasem tak banalna sprawa jak na przykład delegowanie części obowiązków zewnętrznym firmom usługowym, poprawia komfort pracy np. sprzątanie biura. Pracownik zyska czas na wykonywanie tego co daje mu satysfakcję i nie musi z mokrymi kołami pod pachami od machania miotłą, siedzieć później za biurkiem przez resztę dnia.

 

 

 

Może się wydawać, że to szczegóły, ale za pewne słyszałeś, że to właśnie w nich tkwi diabeł. Emlpyer branding to dziedzina, która pozwoli Ci zbudować silny zespół i „dotrzeć” się Twojej firmie i ludziom w niej zatrudnionym. Jeśli masz tylko otwarty umysł i nie boisz się podejmowania nieszablonowych działań, inwestując swój czas i zaangażowanie skupisz wokół siebie wartościowych ludzi i stworzysz miejsce do którego ludzie nawet po udanym weekendzie będą chętnie wracać.

 

Emplyer Branding droga do pozyskania najlepszych pracowników i zatrzymania ich przy sobie

21 lipca 2018
employer branding lub inaczej budowanie marki pracodawcy to pierwszy krok do zbudowania zespołu specjalistów

• Polityka prywatności •

analityka internetowa optymalizacja konwersja

Copyright © 2018 sup4u.pl • Wszystkie prawa zastrzeżone •

.

.

Agencja Interaktywna analityka internetowa która pozwoli Ci wypozycjonować Twoją stronę internetową

Agencja interaktywna

.

.