Jeśli prowadzisz firmową stronę internetową, sprzedajesz swoje produkty za pośrednictwem sklepu internetowego czy prowadzisz bloga, warto pomyśleć o wdrożeniu analityki internetowej. Dlaczego ? Dzięki informacjom które są w zasięgu Twojej ręki, jesteś w stanie ocenić skuteczność dotychczasowych działań. Zrozumiesz potrzeby swoich odbiorców. Świadomie wyznaczysz kierunek dalszego rozwoju. Analityka internetowa sprawi, że przestaniesz dryfować na oceanie internetu, odzyskasz władzę nad sterami i określisz kurs do sukcesu.

 

W praktyce będziesz w stanie uzyskać informację na temat ilości użytkowników odwiedzających Twoją stronę internetową. Czasu jaki te osoby spędzają na Twojej witrynie, co świadczy o atrakcyjności Twojej oferty i publikowanych treści. Dowiesz się jak znaleźli Cię w internecie, będzie jasne, czy trafili bezpośrednio z wyników wyszukiwania w przeglądarce, a może bardzo pomocne w promocji Twojej działalności jest konto na jednym z portali społecznościowych, które prowadzisz. Wszystkie dane dodatkowo są archiwizowane, więc bez trudu zweryfikujesz skuteczność poszczególnych kampanii reklamowych organizowanych na przestrzeni swojej działalności.

 

Jednym z podstawowych narzędzi, z których korzysta większość analityków internetowych jest Google Analytics. Jeśli chcesz wdrożyć analitykę za pomocą tego narzędzie będziesz potrzebować konta w Google. Następnie należy zarejestrować się w Google Analytics i wdrożyć niewielkie modyfikacje na swojej stronie internetowej. Główną zaletą tego narzędzia jest jego elastyczność. Dzięki ogromnej ilości kombinacji z jakiej możemy skorzystać przy analizowaniu danych, mamy możliwość dostosowania narzędzia do swoich potrzeb. Bez względu na rodzaj Twojej działalności jesteś w stanie pozyskać użyteczne informacje, które przełożą się na wzrost Twoich zysków i ograniczą koszty. Dodatkową zaletą jest możliwość powiązania konta Google Analytics z innymi usługami takimi jak AdWords, AdSense czy Google Search Console co dodatkowo rozszerzy zakres Twojej kontroli.

 

Zależy mi by jak najlepiej zobrazować Ci znaczenie informacji jakie dzięki analityce internetowej jesteś w stanie uzyskach. Dlatego postanowiłem się podeprzeć praktycznymi przykładami prezentującymi poszczególne funkcjonalności w odniesieniu do podstawowych grup raportów jakie udostępnia Ci Google Analytics.

 

Raport Odbiorcy

 

analiza strony internetowej pozwoli Ci lepiej zrozumieć twoich odbiorców

www.google.com

 

W tej grupie raportów zyskasz potężną dawkę informacji na temat użytkowników odwiedzających Twoją stronę internetowa. Poznasz wiek oraz płeć osób korzystających z Twojej witryny. Jeśli chcesz zwiększyć skuteczność przekazu reklamowego warto dostosować go do odbiorców.

Dowiesz się jakim językiem posługują się użytkownicy i w jakiej lokalizacji mieszkają. Może się okazać że nie zdajesz sobie sprawy z istnienia potencjalnego rynku nowych odbiorców. Nasze miasta zamieszkuje wielu obcokrajowców, samo przetłumaczenie strony internetowej może zapewnić Ci wzrost popytu na Twoje produkty. W tym raporcie dowiesz się również z jakich urządzeń korzystają użytkownicy twojego serwisu. Coraz więcej osób używa smartphone ów do poszukiwania informacji w internecie. Tobie też na pewno zdarzyło się trafić na stronę internetową niedostosowaną do urządzeń mobilnych. Ciężko się po niej poruszać a trafienie we właściwy przycisk graniczy z cudem. Wielu użytkowników rezygnuje z korzystania z takiej witryny.

 

 

Raport Pozyskiwanie

 

narzędzia analityczne pokażą Ci które Twoje działania są najbardziej efektywne

www.google.com

 

Analizując informacje w tej grupie raportów dowiesz się, jak użytkownicy twojej strony internetowej na nią trafili. Będziesz wiedział jaki procent użytkowników znalazł Twoją witrynę w wyszukiwarce. Jeśli stosunek takich osób do pozostałych odwiedzających jest niewielki warto rozważyć pozycjonowanie strony, by wyświetlała się wyżej w wynikach wyszukiwania.

Będziesz również wiedział, który z portali społecznościowych generuje największy ruch na witrynie. Może się okazać, że jeden z nich wyłącznie generuje koszty. W takiej sytuacji warto rozważyć rezygnacje z tej formy promocji na rzecz wzmożonych działań na kanale lepiej konwertującym.

Jak już wcześniej wspominałem za pomocą Google Analytics jesteś w stanie kontrolować skuteczność linków sponsorowanych w wyszukiwarkach. Będziesz wiedział która reklama zapewnia największy ruch na Twojej stronie, a która jest nieskuteczna. Dzięki tej analizie masz szansę efektowniej zarządzać budżetem marketingowym

 

Raport Zachowanie

 

analiza strony internetowej pomoże Ci usprawnić Twój serwis internetowy

www.google.com

 

W tej kategorii raportów poznasz zachowanie osób korzystających z Twojej strony internetowej. Dowiesz się jak wygląda podróż Twojego klienta po witrynie, od której strony zaczyna przeglądanie serwisu a na której najczęściej kończy. Będziesz wiedział, w którym miejscu spędzają najwięcej czasu, dzięki czemu zrozumiesz, które działy zawierają najbardziej wartościowe informacje dla nich. Regularne opuszczanie strony podczas odwiedzin w jednym miejscu może sugerować problemy z dostosowaniem witryny do potrzeb klientów. Najlepszym przykładem jest zbyt rozbudowany formularz zgłoszeniowy. Po przeanalizowaniu informacji może się okazać, że właściciel serwisu prosząc o udzielenie zbyt wielu informacji, zniechęca użytkowników swojego serwisu do dalszego korzystania z witryny. Odpowiednio interpretując tego typu informację zmniejszysz prawdopodobieństwo utraty potencjalnych klientów.

 

Raport Konwersje

 

audyt stron www to podstawowe działąnie od którego powinieneś rozpocząć wdrażanie analityki internetowej

www.google.com

 

Dostarczy Ci informacji na temat poziomu osiągnięcia celu, jaki za pośrednictwem strony internetowej realizujesz. Twoim celem może być sprzedaż produktów. Analizując informację w tej grupie raportów, dowiesz się jaki procent użytkowników korzystających z Twojej strony internetowej dokonał zakupu. Zakup traktujemy jako cel główny. Natomiast umieszczając na stronie internetowej formularz zgłoszeniowy pośrednio wpływamy na realizację celu głównego. Często osoby potrzebują dodatkowych informacji przed podjęciem decyzji o dokonaniu zakupu konsultują się z pracownikiem działu sprzedaży za pośrednictwem formularza. Zapisanie się przez użytkownika do formularza przybliży Cię do realizacji celu głównego i dostarczy dodatkowych informacji rozbudowując bazę potencjalnych klientów, do których warto kierować działania remarketingowe.

 

Wszystkie przykładowe funkcjonalności opisane powyżej to zaledwie namiastka możliwości Google Analytics. Co najważniejsze Google Analytics w podstawowej wersji jest darmowy. Narzędzie to zaoszczędzi Ci czasu, pieniędzy i pozwoli zwiększyć zakres kontroli nad działalnością w internecie. Jeśli będziesz właściwie interpretował informacje jakie dostarcza Ci Google Analytics dostosujesz swoje stronę internetową do potrzeb klientów. Efektywniej będziesz wykorzystywał środki przeznaczone na reklamę. Ograniczysz ponoszenie znacznych kosztów wynikających z tradycyjnych metod pozyskiwania informacji w badaniach marketingowych. Google Analytics udostępnia nam całą masę informacji prezentowanych w różnej formie ale tylko umiejętność właściwej interpretacji danych zapewni Ci korzyści. Dlatego warto skorzystać z pomocy specjalisty.

 

Google Analytics narzędzie dzięki któremu zyskasz kontrolę nad biznesem w internecie.

21 marca 2018
analityka internetowa to metoda która pozwoli Ci poznać Twoich klientów i dostosować ofertę do ich oczekiwań

• Polityka prywatności •

analityka internetowa optymalizacja konwersja

Copyright © 2018 sup4u.pl • Wszystkie prawa zastrzeżone •

.

.

Agencja Interaktywna analityka internetowa która pozwoli Ci wypozycjonować Twoją stronę internetową

Agencja interaktywna

.

.