Każdy internauta poszukiwanie informacji zaczyna od wpisania zapytania w okno wyszukiwarki. Na podstawie wpisanych fraz otrzymuje listę odpowiedzi, które według algorytmów wyszukiwania najlepiej pasują do zapytania. Krótko mówić wyszukiwarka stara się jak najlepiej spełnić swoją funkcję, czyli ułatwić użytkownikowi dotarcie do interesujących go informacji. Dlatego projektując witrynę internetową czy przygotowując kampanie reklamową AdWords, zacznij od gruntownej analizy słów kluczowych, bo to dzięki nim Twój odbiorca odnajdzie Cię w sieci. Jeśli zaniedbasz ten etap, narazisz się na poniesienie niepotrzebnych kosztów lub totalną porażkę.  

 

O czym warto pamiętać podczas tworzenia listy słów kluczowych?

 

Rozpocznij od stworzenia dokładnego obrazu grupy docelowej. Im dokładniej określisz kto będzie zainteresowany Twoimi produktami czy usługami, tym łatwiej będzie Ci dobrać właściwe słowa kluczowe. Postaraj się jednak dobrze przemyśleć proces segmentacji użytkowników, by nikogo nie pominąć, pamiętaj, że nie musisz się ograniczaj wyłącznie do jednej grupy docelowej. Jak zwykle posłużę się przykładem by ułatwić Ci zrozumienie problemu. Powiedzmy, że postanowiłeś/aś zająć się sprzedażą systemów alarmowych. Twoimi klientami będą na przykład właściciele domów jednorodzinnych, ale nie zapomnij również o instalatorach, którzy często doradzają w wyborze rozwiązania. Wiele osób w sytuacji, kiedy zacznie rozważać wyposażenie domu w system zabezpieczeń antywłamaniowych, będzie chciało poszerzyć swoją wiedzę w tym zakresie. Zapytania, które będą wpisywane w wyszukiwarkę przez przysłowiowego „Kowalskiego” będą różniły się od tych, którymi będzie się posługiwał fachowiec zawodowo zajmujący się instalacją systemów zabezpieczeń. Ty wraz z instalatorem zapewne będziesz korzystać z terminologii bardziej specjalistycznej czy żargonu branżowego, laik natomiast będzie formułował zapytania korzystając z fraz bardziej ogólnych lub nietypowych, nie powinieneś ich jednak lekceważyć. Jeśli masz możliwość, zwróć się do znajomych, którzy pasują do modelu grupy docelowej z pytaniem co oni wpisali by w wyszukiwarkę, gdyby potrzebowali Twoich produktów czy usług. Wierz mi, na pewno zyskasz kilka ciekawych propozycji, na które byś nie wpadł/a.

 

Kolejny ważny etap to analiza konkurencji. Jest to również jeden ze sposobów budowania własnej listy słów kluczowych. Dzięki wiedzy na temat fraz z jakich korzysta konkurencja, zyskasz dodatkowo szerszy obraz runku. W przypadku popularnych fraz trudniej będzie wypozycjonwać stronę internetową
a stawki za reklamę w kampanii AdWords będą wyższe.

 

Jak przeanalizować słowa kluczowe konkurencji?

 

Możesz po prostu wpisać zapytanie zgodne z wybraną przez Ciebie frazą i sprawdzić reklamy oraz witryny, które zostaną wyświetlone w odpowiedzi. Identyfikując w ten sposób konkurencję możesz następnie skorzystać z narzędzi, które ułatwią Ci analizę pozostałych słów kluczowych rywali

biznesowych. Możesz również skorzystać z narzędzi dedykowanych do realizacji tego zadania, jak na przykład SemStorm, które poza stworzeniem listy słów kluczowych z jakich korzysta konkurencja, dostarczy Ci dodatkowo szeregu innych przydatnych informacji.

 

Semstorm to internetowe narzędzie użyteczne przy lokalizowaniu słów kluczowych z jakich korzysta konkurencia

(www.semstorm.com)

 

W poszukiwaniu słów kluczowych zachęcam Cię do skorzystania z podpowiedzi wyszukiwarki, wpisując w okno wyszukiwania frazę wyjściową, wygeneruje ona dla Ciebie listę podpowiedzi na podstawie najczęściej wpisywanych przez Internetów zwrotów zgodnych z Twoim zapytaniem.

 

Podpowiedzi Google to prosta metoda wykorzystywana podczas tworzenia listy słów kluczowych przy kampaniach AdWords.

(www.google.com)

 

Następnym narzędziem bardzo popularnym podczas tworzeni listy słów kluczowych, zwłaszcza w przypadku tworzenia kampanii reklamowych AdWords, jest planer słów kluczowych od Google. Gdy wpiszesz wybraną frazę do systemu otrzymasz szereg informacji, na podstawie których będziesz w stanie zaplanować przygotowywaną kampanie reklamową. Dowiesz się czy wybrana przez Ciebie fraza jest popularna wśród konkurencji, poznasz średnią miesięczną liczbę wyszukiwani, stawkę za umieszczenie Twojej reklamy w górnej części strony i wiele innych. Dodatkowo otrzymasz propozycję alternatywnych słów kluczowych zbliżonych do wyszukiwanej przez Ciebie frazy. Jeśli branża, w której działasz jest wyjątkowo trudna i nadal brakuje Ci inspiracji polecam Ci skorzystanie takich narzędzi jak Senuto, SEMrush lub Ubersuggest.

 

planer słów kluczowych AdWords praktyczne narzędzie do wyboru listy słów kluczowych przy kampaniach AdWords

 

(www.ads.google.com)

 

Tworząc listę słów kluczowych warto uwzględnić obszar działalności, oczywiście w przypadku kampanii reklamowej w Google AdWords możesz określić region, w którym chcesz by dane reklamy się wyświetlały. Więcej na ten temat znajdziesz w poprzednim artykule zatytułowanym „Dlaczego reklamy AdWords są tak skuteczne?” Nie zapominaj jednak, że listę słów kluczowych, którą tworzysz warto również wykorzystać w procesie pozycjonowania witryny internetowej. Dlatego jeśli Twoja działalność ogranicza się jedynie do jednego województwa, nie trać czasu i energii na konkurowanie ze sprzedawcami systemów alarmowych z całej Polski. W tym wypadku również możesz skorzystać z praktycznego narzędzia, które ułatwi Ci przygotowanie listy słów kluczowych, z uwzględnieniem lokalizacji. Sięgając po Search Combination Tool otrzymasz kompletną listę kombinacji frazy głównej z pomocniczą wpisując je odpowiednio w kolejne pola. W naszym przypadku będzie to kombinacja fraz związanych z systemami zabezpieczeń oraz fraz dotyczących lokalizacji. W odpowiedzi otrzymasz listę najpopularniejszych słów kluczowych w wyszukiwarkach Google, Yahoo i Bing.

 

keywords combination tool narzędzie wykorzystywane podczas mieszania fraz przy budowaniu listy słów kluczowych w kampaniach AdWords.jpg

(www.internetmarketingninjas.com)

 

Tworząc listę słów kluczowych zachęcam Cię również do przygotowania listy, tak zwanych słów kluczowych z długiego ogona (long tail). Chodzi o bardziej precyzyjne zapytania użytkowników, które składają się z fraz stworzonych z czterech i więcej słów. Zaletą stosowania słów kluczowych z długiego ogona jest ograniczenie konkurencyjności danej frazy a co się z tym wiąże również kosztów związanych z danym zapytaniem, bo im zapytanie jest bardziej ogólne, tym więcej osób wyszukuje dane hasło i koszt reklamy z wykorzystaniem zwrotu jest większy. Wiedz, że internauci posługujący się szczegółowymi zapytaniami, zazwyczaj są na ostatnim etapie zakupowym. Najczęściej przeprowadzili już wstępny research w sieci, wiedzą czego chcą, teraz pozostaje im jedynie zlokalizowanie dystrybutora w dogodnej lokalizacji czy oferującego atrakcyjne ceny. Ponownie odwołując się do naszego przykładu poza ogólnymi frazami takimi jak np. „system alarmowy Rzeszów”  warto rozszerzyć listę o frazy takie jak np. „dystrybutor systemów alarmowych Satel w Rzeszowie”. Warto również uzupełnić listę o frazy pod direct answer, czyli słowa kluczowe w formie pytania, którymi posługują się użytkownicy w wyszukiwarce.  Bardzo pomocnym narzędziem w tworzeniu słów z długiego ogona i direct answer jest AnswerThePublic. Po wpisaniu wyjściowego słowa kluczowego otrzymasz w formie ciekawego grafu, obszerne zestawienie najczęściej wyszukiwanych przez internatów sformułowań bazujących na podanej przez ciebie frazie.

 

answer the public internetowe narzędzie pomocne przy tworzeniu słów kluczowych z gługiego ogona przy kampaniach AdWords

(www.answerthepublic.com)

 

Ciekawym narzędziem, z którego warto skorzystać jest również Google Trends, na jego podstawie jesteś w stanie przeprowadzić wstępną selekcję listy słów kluczowych. Wybrane przez siebie frazy możesz zweryfikować pod kontem popularności uwzględniając ujęcie czasowe, podział terytorialny (w przypadku Polski otrzymasz informację dotyczące poszczególnych województw), czy kontekst (w przypadku sklepu z systemami zabezpieczeń możesz wybrać np. kategorię zakupy). Dodatkowo system wygeneruje listy podobnych tematów czy podobnych zapytań.

 

Narzędzie Google trend pomaga użytkownikom w dokonywaniu wstępnej selekcji słów kluczowych przy kampaniach AdWords.jpg

(www.trends.google.pl)

 

Po stworzeniu rozległej listy słów kluczowych i wstępnej selekcji w wykorzystaniem Google Trends, przeprowadź szczegółową selekcję, by wybrać te wyrażenia na wagę złota. Warto podczas tego procesu jeszcze raz odwołać się do wszystkich aspektów dotyczących Twojej działalności. Uwzględnij specyfikę branży, w której działasz. Pamiętaj o profilu użytkownika, na którym będziesz się koncentrował i skalkuluj działania w oparciu o konkurencję. Dodatkowo musisz mieć na uwadze specyfikę lokalnego rynku, ilości wyszukiwań danej frazy oraz kosztów z tym związanych. Po przeprowadzeniu szczegółowej analizy, możesz zabrać się za tworzenie treści na witrynę internetową i do kampanii AdWords.

 

Właściwe słowa kluczowe są na wagę złota, nie tylko w kampaniach AdWords

19 listopada 2018
Nagłówek artykułu właściwe słowa kluczowe są na wagę złota, nie tylko w kampaniach AdWords .jpg

• Polityka prywatności •

analityka internetowa optymalizacja konwersja

Copyright © 2018 sup4u.pl • Wszystkie prawa zastrzeżone •

.

.

Agencja Interaktywna analityka internetowa która pozwoli Ci wypozycjonować Twoją stronę internetową

Agencja interaktywna

.

.