W poprzednim artykule prezentowaliśmy zalety analityki internetowej na przykładzie powszechnie wykorzystywanego narzędzia jakim jest Google Analytics. Pomimo że platforma analityczna od Google daje swoim użytkownikom wiele możliwości i ma duży, bo ponad 80 % udział w rynku, pamiętaj, że nie jest to jedyne narzędzie, które umożliwia wdrożenie analityki internetowej w Twojej firmie. W związku z rosnącą świadomością na temat rozwijania biznesu w oparciu o dane liczbowe, użytecznych platform i ich zwolenników przybywa z roku na rok. Dobrym przykładem praktycznego narzędzia jest Yandex Metrica, które dostarczy Ci wielu użytecznych informacji na temat zachowań użytkowników Twoich kanałów internetowych. Dzięki niemu dowiesz co zrobić by strona internetowa była dla nich bardziej przyjazna.

 

Alternatywne narzędzie do analityki internetowej Yandex Metrica

 

Podobnie jak Analytics, Yandex Metrica jest narzędziem darmowym, udostępnia też możliwość pracy na podobnych danych dotyczących ruchu na stronie internetowej, konwersji, źródła, technologii czy samych użytkowników. System ten ma jednak kilka zalet, na które chciałbym zwrócić Twoją uwagę. Praktycznymi funkcjonalnościami tego narzędzia analitycznego są mapy ciepła, które ułatwiają zrozumienie, w jaki sposób użytkownicy korzystają z Twojej witryny internetowej. Analiza danych z map ciepła umożliwia wprowadzenie zamian w obrębie serwisu internetowego, które przekładają się na wzrost jego skuteczności.

 

Yandex Metrica prezentacja raportów do wykorzystania w procesie analityki internetowej

 

Jak to wygląda w praktyce?

 

W zakresie map ciepła możesz skorzystać z kilku opcji. Pierwsza na którą chcę zwrócić Twoją uwagę to mapa linków, która dostarczy Ci informacji na temat najpopularniejszych odnośników, dla użytkowników którzy trafili na Twoją stronę internetową.

 

Jak możesz to wykorzystać?

 

Jak wiadomo każdą stronę tworzy się by realizować konkretne cele. Pisaliśmy o tym w jednym z pierwszych artykułów zatytułowanym „Podstawowe zasady, o których warto pamiętać podczas projektowania strony www”. Dzięki analizie informacji z mapy linków dowiesz się czy strona spełnia swoją funkcję. By zobrazować tą zależność podeprę się tutaj przykładem. Załóżmy, że jesteś fotografem, któremu zależy na budowaniu marki własnej. Większości internautom najłatwiej będzie wyrobić sobie zdanie na temat Twoich usług, za sprawą portfolio. Analizując mapę linków okazuje się jednak, że odnośnik do portfolio oznaczony jest kolorem zielonym. Czasem dzieje się tak dlatego że jest on umiejscowiony w mało widocznym miejscy na stronie, a internet zdążył już przyzwyczaić swoich użytkowników do tego, że najbardziej przydatne informacje, powinny być im podane jak na dłoni. W sytuacji, gdy internauta będzie musiał włożyć trud w odnalezienie tego czego szuka, szybko opuści Twoją stronę, co dodatkowo niekorzystnie wpłynie na jej ranking w wynikach wyszukiwania.

 

Yandex Metrica Mapy Ciepła praktyczne zastosowanie mapy linków

 

Kolejną ciekawą opcję są mapy kliknięć. Pozwalają Ci one poznać najczęściej klikane obszary w obrębie Twojej witryny internetowej. Załóżmy, że wdrożyłeś analitykę internetową w wydaniu Yandex Metrica i analizując informację z map kliknięć zauważyłeś, że na podstronie w serwisie, gdzie wyszczególnione są propozycje usług świadczonych przez Twoją firmę, pojawiają się też kliknięcia w nieaktywne obszary. Na przykład by zapoznać się z pełnym opisem usługi, użytkownik musi kliknąć w odnośnik „czytaj więcej” który przeniesie go na odpowiednią podstronę, na mapie ciepła pojawiają się jednak dodatkowe kliknięcia w ikonę symbolizującą daną usługę. Internauci bardzo często próbują uzyskać dodatkową informację za sprawą tego typu interakcji, zwłaszcza korzystając z urządzeń mobilnych. Za sprawą dodatkowych linków w obrębie strony internetowej, wpłyniesz na funkcjonalność i komfort jej użytkowania. Przyniesie to również dodatkowe korzyści pod kontem SEO.

 

Yandex Metrica - Mapy ciepła przykład wykorzystania mapy kliknięć

 

Poza mapami linków i kliknięć możesz również skorzystać z mapy scrollowania. Ta mapa pozwoli Ci zrozumieć jakie daleko użytkownik zapuszcza się na Twojej witrynie. Dostarczy Ci na przykład informacji na temat obszarów pomijanych przez internatów. Czasem może się okazać, że mimo że masz istotne informacje zawarte na stronie to dociera do nich niewiele osób. Korzystając z tej wiedzy możesz podjąć decyzję o przeorganizowaniu układu informacji w witrynie lub utworzeniu dodatkowej podstrony specjalnie dla działu, na promocji którego Ci zależy.

 

Yandex Metrica Mapy ciepła w odsłonie mapy scrollowania

 

Prezentowane mapy ciepła oferują Ci dane zestawione zbiorczo, z których łatwo wyciągniesz wnioski. Jeśli jednak zależy Ci na dokładnym poznaniu zachowania użytkowników i masz odpowiednio dużo czasu na analizę, Yandex Metrica umożliwia Ci odtwarzanie sesji internautów. Obserwując w jaki sposób dana osoba porusza się po Twojej stronie, możesz wychwycić inne błędy koncepcyjne i wyeliminować je. Wiele osób przekonało się, że za sprawą niewielkich usprawnień w obrębie samego serwisu internetowego można wpłynąć na stały wzrost liczby klientów firmy bez ponoszenia dodatkowych kosztów na reklamę.

 

Mam nadzieję, że udało mi się przekonać Ciebie, że analizowanie zachowani użytkownika to bardzo istotny element analityki internetowej. Liczę, że za sprawą tego artykułu zyskasz szerszy obraz istoty samej analityki internetowej co przełoży się na rozwój Twojej firmy. Jeśli nadal nie wszystko jest dla Ciebie jasne, nie martw się, skontaktuj się z nami. Pomożemy Ci rozwiać wszelkie wątpliwości i dobrać właściwe narzędzia, które umożliwią Ci realizację założonych celów.

 

Yandex Metrica, narzędzie które pomoże Ci usprawnić analitykę internetową w Twojej firmie.

08 października 2018
Za sprawą tego praktycznego narzędzia usprawniajacego analitykę internetową dowiesz się jak użytkownicy korzystają z Twojej witryny internetowej

• Polityka prywatności •

analityka internetowa optymalizacja konwersja

Copyright © 2018 sup4u.pl • Wszystkie prawa zastrzeżone •

.

.

Agencja Interaktywna analityka internetowa która pozwoli Ci wypozycjonować Twoją stronę internetową

Agencja interaktywna

.

.